Til statsminister Erna Solberg. 

23.04.2017

Jeg heter Alexander Kaltham Lie. Jeg var den første åpne homofile muslimen i Norge. Jeg har startet en blogg der jeg formidler og forteller om sider ved ekstreme muslimske miljøer i Norge som jeg finner problematiske, men viktig å informere om. Dette er sider ikke alle vet så mye om, og som de skeive organisasjonen i Norge sjelden tør å ta et oppgjør med. 

Om homofile muslimer skal kunne få en trygg hverdag og fremtid i Norge må vi bidra til å bekjempe homohatet i de ekstreme muslimske miljøene. Sammen kan vi arbeide for at Norge fortsatt skal være et fredelig, trygt og inkluderende samfunn.  Det er det som er min agenda.


Pride Paraden som terrormål

Pride Paraden i Oslo 2017 kan være et terrormål for ekstreme muslimer i Norge som lever bokstavelig etter Muhammeds, Koranens og Hadithens lære. 

Vi må forsøke å lære av massakren i Orlando  2016 hvor 50 personer ble drept av en psykisk ustabil homofil muslim som ble utnyttet og hjernevasket av organisasjoner ikke ulik Islam Net i Norge. Islam Net er en organisasjon for ekstreme muslimer. Ingen vet riktig hva de ekstreme Islamistene og Shariatørstige pønsker ut i vårt fredelige Norge. Men å tro at ekstreme islamister ikke ønsker å markere seg gjennom terror og massakre også her i landet er naivt. Steining og amputering som straff

Jeg har informasjon og erfaringer som bekymrer meg.                                                       I Skeiv Verden er det en muslimsk skaphomse som også er tilknyttet Islam Net. Andre som har kjennskap til personen og det jeg snakker om er Daayiee Abdulah som er en afrikanskamerikansk homofil muslimsk imamen og den sørafrikanske imamen Muhsin Hendricks som i 2011 åpnet den første moskeen for homofile. 

Ledelsen i Skeiv Verden vet også hvem jeg sikter til. Når muslimer tilknyttet Islam Net deltar på Skeiv Verden sine arrangementer påvirker det alle som deltar. Det gjør også at en del homofile muslimer ikke opplever Skeiv Verden som et trygt sted å være. Jeg ønsker å forklare hvorfor og ber derfor om et møte med Statsminister Erna Solberg og FRI hvor vi kan drøfte homofile muslimers situasjon i Norge.  

Jeg opplever det som skremmende når ustabile skaphomser med tilknytning til Islam Net infiltrerer Skeiv Verden sitt miljø. Det setter medlemmene i Skeiv Verden i fare. Vi har alle et ansvar for å si fra når vi mener noe er galt. Vi kan ikke bare snu ryggen til. Personen jeg sikter til trenger profesjonell hjelp, men ikke fra Skeiv Verden. De har ikke kompetanse på den sammensatte problematikken personen jeg sikter til har. Både politi og politikere bør gjøres oppmerksom på situasjonen, og Skeiv Verden bør forstå at det er deres plikt å beskytte medlemmene mot denne mannen.

Det burde være innlysende at det ikke er greit å ha medlemmer som er tilknyttet Islam Net i en organisasjon som skal være et senter for homofile og lesbiske fra hele verden. Jeg og flere med meg har ikke problemer med vår homofile legning. Vi vet hva vi er, men dessverre finnes det en del homofile muslimer som forsøker formidle at homofile muslimer burde la være å leve ut sin legning. De trenger vi absolutt ikke i Skeiv Verden. Propagande som handler om å ikke leve ut den homofile legningen man har hører ikke hjemme i Skeiv Verden. Personen jeg snakker om og hans likesinnede trenerer vår kamp for å synliggjøre at man kan leve et godt liv som homofil muslim i Norge. Han har gitt uttrykk for at vi er horer fra gata, men det er ikke sant. Likevel får han spillerom av Skeiv Verden til å snakke om oss som om vi ikke er verdt noe som helst. 

Jeg ba personen det er snakk om å holde seg unna Skeiv Verden og de muslimske homofile muslimene i Skeiv Verden. Han nekter å holde seg unna og sier at Skeiv Verden ønsker han velkommen - og at han kommer til å jobbe frivillig i organisasjon og at jeg kan dra til helvete. Jeg mener norske politikere og skeive organisasjoner må våkne og se med åpne øyne på situasjonen, før det er for sent. 

© 2017 Muslim i Norge. Alle rettigheter forbeholdt.
Drevet av Webnode
Lag din egen hjemmeside gratis! Denne nettsiden ble laget med Webnode. Lag din egen nettside gratis i dag! Kom i gang